השתלות שיניים ושיקום הפה

בעקבות מחקר שנעשה על ידי אורטופד גרמני בשם ברנמרק התגלו השתלים הדנטליים. היום במקום שיניים תותבות, אפשר להשלים שיניים חסרות באמצעות שתלים דנטליים, המעניקים בהמשך גם מראה טבעי וגם יכולת תפקוד מלאה של חלל הפה לפני אובדן השיניים.
שתל דנטלי הוא בעצם בורג כירורגי העשוי מסגסוגת טיטניום ומהווה תחליף לשורש השן. השתל נקלט ומתאחה לעצם הלסת לאחר מספר חודשים מההשתלה (3 חודשים ללסת תחתונה ו 6 חודשים ללסת העליונה). בהמשך ניתן להבריג לתוך השתל ולעגן אליו כתר, גשר או מַחְברים לשיניים תותבות כדי לשפר את האחיזה ואת היציבות שלהם. השתלים מסייעים בשחזור שיניים חסרות, החל בשן בודדת וכלה בשיקום לסת שלמה.

אצל מרבית המטופלים ההשתלה נעשית בניתוח בהרדמה מקומית. הרופא מבצע חתך בחניכיים כדי לחשוף, לרוב באופן מינימלי, את העצם. לאחר מכן הוא קודח בתוך העצם ומבריג לתוכה את השתל. מבחינה רפואית מדובר בפעולה כירורגית פשוטה.
לאחר קליטת השתלים בלסת וחשיפתם נחכה כשבעה עד ארבע עשר ימים לריפוי הרקמה הרכה סביב השתלים. לאחר תקופה זו ניתן יהיה להתחיל בשיקום חוסר השיניים. במרפאתנו ניתן לבצע שיקום על גבי שתלים של כתרי חרסינה איכותיים עד כתרי זרקוניה או EMAX בעלי אסתטיקה גבוהה, שבעיקר מתאימה לאזורים קדמיים (כתרים ללא מתכת).

נגישות