ניתוח חניכיים שישית פה – מדריך למטופל

עצם המחשבה על ביצוע ניתוח חניכיים מעורר חשש בפני כלל המטופליםאם אתם זקוקים לניתוח חניכיים שישית פה או ניתוח בהיקף רחב/מצומצם יותר המשיכו לקרואותקבלו מידע שימושי שיעזור לכם להגיע אל הטיפול מוכנים ורגועים הרבה יותר.

הזנחה ממושכת של דלקת חניכיים תביא ברוב המקרים לאובדן של שיניים והחמרה קבועה במצב הפהקיימים מקרים בהם ההזנחה של מצב השיניים כה רבה עד כי לא נותרו עוד שיניים אותן ניתן להציל ולשקםהרופא נאלץ להמליץ על ניתוח חניכיים שישית פה לטובת ביצוע ניקוי הקצעת שורשיםניקוי עמוקשתלים דנטלייםהשתלה של עצםהרמת סינוס ושאר טיפולים.

מהי הקצעת שורשים?

מקרים של מחלת חניכיים קשה מטופלים בעזרת הקצעת שורשיםמדובר בהליך של ניקוי עמוק פנימי של כיסי החניכייםרופא שיניים פריודנט (מומחה חניכייםמסיר שכבות של חיידקיםאבנית ורקמות דלקתיות משורש השן וכיסי החניכייםהטיפול מתבצע בכל פעם בשישית פה בהתאם לצורך.

הרדמה מקומית מתבצעת באזור הטיפול בכדי להבטיח שלא תרגישו דבר גם כאשר מתבצע ניקוי עמוקלהשלמת הטיפול ממליץ הרופא בחלק מהמקרים על טיפול אנטיביוטיכחודש לאחר הטיפול יתבקש המטופל להגיע אל המרפאה לבדיקת ביקורת והמשך טיפולבמקרים רביםהטיפול מצליחמחלת החניכיים מחלימה וניתוח חניכיים אינו נחוץ עוד.

כיצד מתבצע ניתוח חניכיים?

ניתוח חניכיים שישית פה מתחיל במתן זריקה הרדמה מקומית ובדיקה של הרופא המוודאת כי האזור אכן רדום היטב ולא תרגישו בדברהניתוח מתחיל בהסטה של רקמת החניכיים העליונה לטובת חשיפה של הרקמה החולההרופא מסיר בעדינות את כל הרקמה הדלקתית יחד עם משקעי החיידקים באזור ותופר בחזרה את החניכיים.

ההמלצה לאחר ניתוח חניכיים שישית פה היא על הימנעות מאכילה ושתייה למשך שעתיים (לאחר הטיפול). לאחר התפוגגות ההשפעה של ההרדמה המקומית תוכלו לחזור לאכול רגילאך האזור צפוי להיות רגיש מאודבמשך כמה ימים צפויים כאבים באזורשימוש במשככי כאבים רגילים מקל על הכאב (כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל). כשבוע לאחר הטיפול יש להגיע אל המרפאה לטובת הסרת התפרים ובדיקות ביקורת.

ניתוחי חניכיים יש לבצע על ידי רופאי שיניים מומחים פה ולסתהמרפאה של ד"ר יואב לייסר היא מרפאת מומחים בעלת שם בתחוםלתיאום ניתוחיםבדיקות וקבלת חוות דעת שנייהצרו קשר : 050-7440018.